Pečovatelská služba
KONTAKTNÍ ÚDAJE
Kontakty služby:
Mobil: +420 733 742 058
Telefon: +420 517 440 385
E-mail: ps@vyskov.charita.cz
Adresa kanceláře: Náměstí Svobody 75/34,
682 01 Vyškov-Dědice
Provozní doba kanceláře: všední dny od 9:00 do 14:00 hod telefonicky, osobně pouze po předchozí tel. domluvě.
Adresa pobočky Rousínov: Louky 1156/1, 683 01 Rousínov
Adresa pobočky Ivanovice na Hané: Mlýnská 801/33, 683 23 Ivanovice na Hané
Personální zajištění služby:
Mgr. Petr Kvapil
vedoucí pečovatelské služby
a sociální pracovník
+420 733 742 058
petr.kvapil@vyskov.charita.cz
Jana Kůrková
koordinátorka
+420 774 874 816
jana.kurkova@vyskov.charita.cz
RYCHLÉ ODKAZY
ZÁKLADNÍ INFORMACE O SLUŽBĚ
- Pro koho je služba určena:
Služba je určena lidem, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu:
- věku - děti a senioři,
- chronického onemocnění,
- zdravotního postižení,
- rodinám s dítětem/dětmi,
jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby, a pokud tuto pomoc nemůže zajistit osoba blízká nebo běžně dostupná komerční služba, a které pobývají na území ORP Vyškov (úplný seznam obcí naleznete v souboru PS - Seznam obcí — klikněte ZDE).
Služba nemá věkové omezení.
Je nutno splňovat všechny výše uvedené podmínky (snížená soběstačnost vyžadující pomoc, tuto pomoc nemůže poskytnout nikdo blízký ani komerční služba, pobyt na území ORP Vyškov). - Provozní doba služby: 7:00 — 20:00 hodin, 7 dní v týdnu.
- Kapacita služby: Okamžitá kapacita služby, tedy kolika uživatelům je možno poskytnout službu v jeden okamžik, je 12 osob.
- Způsob poskytování služby:
- Kam jezdíme: Vyškov, Ivanovice na Hané, Rousínov a jejich přilehlé spádové obce (území ORP Vyškov — úplný seznam obcí naleznete v souboru PS - Seznam obcí — klikněte ZDE).
- Oblasti, v kterých vám můžeme přímo nebo nepřímo pomoci:
- osobní hygiena;
- péče o sebe sama;
- samostatný pohyb;
- stravování;
- chod domácnosti;
- kontakt se společností;
- seberealizace;
- bezpečí;
- ochrana práv a vyřizování osobních záležitostí;
- podpora rodičovských kompetencí. - Základní činnosti služby:
- základní sociální poradenství;
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu;
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu;
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy;
- pomoc při zajištění chodu domácnosti;
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím;
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí;
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. - Fakultativní (doplňková) služba: doprava uživatele automobilem.
- Úhrada za službu: Základní úhrada je 145 Kč/hod (počítáno poměrně dle skutečně stráveného času u uživatele služby). Podrobné informace naleznete v souboru PS - Ceník (klikněte ZDE).
POSLÁNÍ SLUŽBY
Posláním Pečovatelské služby Charity Vyškov je zajistit pomoc a péči těm lidem, kteří to potřebují, tak aby mohli žít důstojně a co nejdéle ve svém domácím prostředí, a také pomoc rodinám s dětmi, které potřebují pomoc jiné osoby.
CÍLE PEČOVATELSKÉ SLUŽBY
1. Člověk, který žije běžný život.
2. Člověk, který má zajištěnou péči.
3. Člověk, který má zachované vztahy, pokud na ně byl zvyklý.
4. Člověk, který má zajištěné běžné denní záležitosti.
ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
1. Individuální přístup – průběh služby u uživatele probíhá podle jeho konkrétních potřeb, přání a zvyklostí.
2. Respekt – pečovatelka ctí osobnost, zvyky a soukromí uživatele služby, bez snahy je měnit. Uživateli vyká.
3. Důstojnost – pečovatelka přistupuje ke všem uživatelům služby stejně v tom smyslu, že hodnotu každého člověka odvozuje od jeho lidství a jedná s ním ohleduplným a zdvořilým způsobem.
4. Partnerský přístup – pečovatelka a uživatel spolu jednají a komunikují jako rovný s rovným.
5. Samostatnost – pečovatelka pomáhá uživateli jen s tím, co sám nezvládá, nedělá za něj činnosti, které zvládne udělat svým tempem a způsobem sám.
ŽÁDOST O SLUŽBU
DŮVODY K ODMÍTNUTÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
1. Zájemce nespadá do okruhu osob, kterým je naše služba určena nebo žádá o službu, kterou naše Pečovatelská služba neposkytuje (v takovém případě vám sociální pracovník zprostředkuje dle aktuálních možností kontakt na požadovanou službu).
2. Nedostatečná kapacita k poskytnutí služby, o kterou zájemce žádá (zapíšeme vás do pořadníku žadatelů o Pečovatelskou službu).
3. Došlo k ukončení služby ze strany poskytovatele z důvodu porušování vzájemně dohodnutých pravidel ze strany uživatele a doba od tohoto ukončení nepřesáhla 6 měsíců.