Osobní asistence

OA ořez

Kontaktní údaje

Vedoucí služby:     Alena Paldusová
Telefon:                     776 200 200
Email:                       -8m%Cfok6hIhT65j4mnhTj
Adresa:                      Kostelní 406/2, 682 01 Vyškov - Město 
Provozní doba kanceláře: ve všední dny od 7:00 do 15:30 hod

Dokumenty ke službě

Klikněte ZDE pro přesměrování na dokumenty a tiskopisy Osobní asistence.
 

Základní informace o službě

Pro koho je služba určena:
   
     - děti, mládež a senioři se sníženou soběstačností;
         - lidé s chronickým onemocněním;
         - lidé se zdravotním postižením;
         - rodiny s dítětem/dětmi.
Věkové vymezení:
     potřební ve věku od 7 do 99+ let.
Způsob poskytování služby: 
     terénní.
Dostupnost služby: 
     nepřetržitě.
Územní působnost: 
     služba je poskytována občanům na území okresu Vyškov.
Kapacita služby:
     kapacita závisí na náročnosti a frekvenci úkonů.

Základní činnosti Osobní asistence

     - základní sociální poradenství;
     - pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu;
     - pomoc při osobní hygieně;
     - pomoc při zajištění stravy;
     - pomoc při zajištění chodu domácnosti;
     - výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti;
     - zprostředkování kontaktu se společenským prostředím;
     - pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Úhrada za službu:
     Výše úhrady za poskytování osobní asistence činí 130 Kč/hodinu. Výše úhrady je vypočítávána dle skutečně spotřebovaného času u klienta. 

Fakultativní služby: 
     Doprava klienta automobilem a jiné pojížďky (klient hradí pouze počet ujetých kilometrů).

Poslání služby

Posláním Osobní asistence je pomáhat těm lidem z okresu Vyškov, kteří vlivem snížené soběstačnosti z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení vnímají snížení svých schopností jako příčinu obtížné životní situace.
Služba vznikla proto, aby pomohla těmto lidem dál zůstat v jejich přirozeném prostředí, aby nemuseli měnit své zvyky, přátelé a mohli si dál o svém životě rozhodovat sami.

Popis služby

Jedná se o terénní službu poskytovanou osobními asistenty, kteří jsou „pomocnou rukou“ osobám se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení v jejich přirozeném prostředí – doma. Osobní asistence pomáhá klientům zvládat úkony v běžném životě tam, kde klient ztrácí schopnosti úkon provést sám bez pomoci.

Kritéria k odmítnutí poskytování služby

     - Zájemcovy požadavky odpovídají jiné službě. V tomto případě sociální pracovnice zprostředkuje kontakt služby, která je adekvátní k jeho nárokům.
     - Je-li naplněna kapacita. Pak je zájemce zapsán do pořadníku čekatelů na službu.
     - Došlo k ukončení služby ze strany poskytovatele z důvodu porušování vzájemně dohodnutých pravidel a doba od tohoto ukončení nepřesáhla ½ roku.

Cílem osobní asistence je

     - klient, který má naplněné své životní potřeby,
     - klient, kterému to celkový stav dovolí má možnost vykonávat běžné aktivity,
     - klient, který žije v domácím prostředí,
     - klient, který nemusí měnit kvůli snížené soběstačnosti své zvyky,
     - klient, který neztratí kontakt s okolním světem,
     - klient, který o svém způsobu života rozhoduje sám.

Zásady (principy) poskytování služby

     - partnerství (klient a osobní asistent se stávají partnery se společným cílem);
     - důstojnost (úcta k hodnotě každého klienta, nedochází k jeho stigmatizaci);
     - respekt (osobní asistent ctí osobnost, zvyky a soukromí klienta, bez snahy je měnit);
     - komunikace (ověřování pochopení a souhlasu / nesouhlasu klienta, pokud je možná adekvátní zpětná vazba);
     - zachování schopností (osobní asistent pomáhá pouze tam, kde klient potřebuje, nedochází ke zneschopnění klienta);
     - zachování práva na přiměřené riziko (asistent zbytečně nebrání klientovi v úkonech, pouze ho upozorní na možná rizika z nich pocházející – mokrá podlaha, manipulace s nožem a pod);
     - poctivost (dokládání stvrzenek všech nákupů a plateb);
     - individuální přístup (asistent respektuje individualitu každého klienta ve smyslu jeho povahy, požadavcích a schopnostech).

Žádost o službu

Žádat o Osobní asistenci můžete:     
     - telefonicky;
     - osobně v kanceláři služby;
     - písemně (e-mailem či dopisem).