Osobní asistence
Kontaktní údaje
Vedoucí služby: Alena Paldusová
Telefon: 776 200 200
Email: -8m%Cfok6hIhT65j4mnhTj
Adresa: Kostelní 406/2, 682 01 Vyškov - Město
Provozní doba kanceláře: ve všední dny od 7:00 do 15:30 hod
Dokumenty ke službě
Základní informace o službě
Pro koho je služba určena:
- děti, mládež a senioři se sníženou soběstačností;
- lidé s chronickým onemocněním;
- lidé se zdravotním postižením;
- rodiny s dítětem/dětmi.
Věkové vymezení:
potřební ve věku od 7 do 99+ let.
Způsob poskytování služby:
terénní.
Dostupnost služby:
nepřetržitě.
Územní působnost:
služba je poskytována občanům na území okresu Vyškov.
Kapacita služby:
kapacita závisí na náročnosti a frekvenci úkonů.
Základní činnosti Osobní asistence
- základní sociální poradenství;
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu;
- pomoc při osobní hygieně;
- pomoc při zajištění stravy;
- pomoc při zajištění chodu domácnosti;
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti;
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím;
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Úhrada za službu:
Výše úhrady za poskytování osobní asistence činí 130 Kč/hodinu. Výše úhrady je vypočítávána dle skutečně spotřebovaného času u klienta.
Fakultativní služby:
Doprava klienta automobilem a jiné pojížďky (klient hradí pouze počet ujetých kilometrů).
Poslání služby
Posláním Osobní asistence je pomáhat těm lidem z okresu Vyškov, kteří vlivem snížené soběstačnosti z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení vnímají snížení svých schopností jako příčinu obtížné životní situace.
Služba vznikla proto, aby pomohla těmto lidem dál zůstat v jejich přirozeném prostředí, aby nemuseli měnit své zvyky, přátelé a mohli si dál o svém životě rozhodovat sami.
Popis služby
Jedná se o terénní službu poskytovanou osobními asistenty, kteří jsou „pomocnou rukou“ osobám se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení v jejich přirozeném prostředí – doma. Osobní asistence pomáhá klientům zvládat úkony v běžném životě tam, kde klient ztrácí schopnosti úkon provést sám bez pomoci.
Kritéria k odmítnutí poskytování služby
- Zájemcovy požadavky odpovídají jiné službě. V tomto případě sociální pracovnice zprostředkuje kontakt služby, která je adekvátní k jeho nárokům.
- Je-li naplněna kapacita. Pak je zájemce zapsán do pořadníku čekatelů na službu.
- Došlo k ukončení služby ze strany poskytovatele z důvodu porušování vzájemně dohodnutých pravidel a doba od tohoto ukončení nepřesáhla ½ roku.
Cílem osobní asistence je
- klient, který má naplněné své životní potřeby,
- klient, kterému to celkový stav dovolí má možnost vykonávat běžné aktivity,
- klient, který žije v domácím prostředí,
- klient, který nemusí měnit kvůli snížené soběstačnosti své zvyky,
- klient, který neztratí kontakt s okolním světem,
- klient, který o svém způsobu života rozhoduje sám.
Zásady (principy) poskytování služby
- partnerství (klient a osobní asistent se stávají partnery se společným cílem);
- důstojnost (úcta k hodnotě každého klienta, nedochází k jeho stigmatizaci);
- respekt (osobní asistent ctí osobnost, zvyky a soukromí klienta, bez snahy je měnit);
- komunikace (ověřování pochopení a souhlasu / nesouhlasu klienta, pokud je možná adekvátní zpětná vazba);
- zachování schopností (osobní asistent pomáhá pouze tam, kde klient potřebuje, nedochází ke zneschopnění klienta);
- zachování práva na přiměřené riziko (asistent zbytečně nebrání klientovi v úkonech, pouze ho upozorní na možná rizika z nich pocházející – mokrá podlaha, manipulace s nožem a pod);
- poctivost (dokládání stvrzenek všech nákupů a plateb);
- individuální přístup (asistent respektuje individualitu každého klienta ve smyslu jeho povahy, požadavcích a schopnostech).
Žádost o službu
Žádat o Osobní asistenci můžete:
- telefonicky;
- osobně v kanceláři služby;
- písemně (e-mailem či dopisem).